Pages

Sejarah bagaimana Amerika berdiri siri 2

Posted by akhmalbe On 31 July 2010 2 comments



Dengan kurniaan dan berkat ALLAH dimulai dengan menyebut basmallah..dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani..semoga artikel ini mudah difahami pembaca..semoga artikel ini menambah kuat pautan pada TALI ALLAH..

Semoga usaha kita tidak sia-sia bagi orang-orang yang mencari kebenaran…

Keatas junjungan paling agung..juga pemberi syafaat di alam akhirat...Muhammad S.A.W..kaum kerabat keluarga Baginda serta para sahabat,para pengikut sahabat,para pejuang agama Allah,agama ISLAM,tabi'in,tabiat...kepada diri kita sendiri,kedua ibu bapa kita,keluarga kita serta para sahabat kita...seluruh muslimin dan muslimat sama ada yang masih hidup mahupun yang sudah meninggal dunia..mari kita sedekahkan bersama-sama ummulkitab Al-Fatihah...

Syukur kehadrat Ilahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-Nya saya dapat menyambung artikel sebelumnya yang bertajuk 'Sejarah bagaimana Amerika berdiri siri 1'..kini saya bawakan anda kepada sambungan siri 1 sebelum ini..semoga dapat memberi fahaman kepada semua pembaca...selamat membaca...



Setelah New York mengeluarkan "emas" kepada orang Yahudi dengan hasil cukai dan segala dagangan import dan eksportnya. Kini mereka bergelar hartawan Yahudi dengan dasar tujuan penguasaan Yahudi ke atas pentadbiran Amerika mereka memerlukan bilangan rakyat Yahudi yang ramai. Oleh itu idea mereka ialah dengan membawa masuk orang Yahudi di sekitar Eropah ke dalam negara Amerika. Orang Yahudi mempunyai pertalian yang kuat dengan orang Yahudi yang lain, contohnya diantara sesama mereka tidak ada kadar faedah dalam urusan kredit dan pinjaman kewangan. Namun ada yang pelik tentang mereka dimana mereka berpegang pada konsep matlamat menghalalkan cara. Niat orang Yahudi amerika ialah mahu menolong orang Yahudi disekitar Eropah yang menjadi buruh dan hamba kekejaman pada suatu ketika dahulu, contohnya di Sepanyol orang Yahudi Amerika sanggup mengorbankan nyawa bangsanya itu. Justeru, melalui pelbagai proksi Yahudi didunia ini mereka mengarahkan satu provokasi dan sifat kebencian yang mendalam oleh penduduk dunia kepada orang Yahudi. Hal ini cukup menjijikan bagi saya, membunuh bangsa untuk menyelamatkan bangsa atas simpati masyarakat dunia. Tetapi inilah realiti strategi paling berkesan bagi orang Yahudi bagi orang Yahudi Amerika untuk membawa masuk Yahudi dari negara lain yang tinggal di Eropah masuk ke Amerika. Samalah demikian dengan hal untuk mendapat negara Israel sekarang. Bagaimana mereka mengupah Hitler untuk membunuh jutaan nyawa orang yahudi beramai-ramai, sedangkan ianya bangsa mereka sendiri tetapi mereka melakukanya dengan niat hanya untuk mendapatkan simpati masyarakat dunia. Persoalannya disini, siapakah pertubuhan ataupun jutawan Yahudi yang membiayai kos membunuh bangsa mereka itu? Jawapannya Rothschild dan Rockefeller. Setelah selesai tugas Hitler yang menjadi kambing hitam orang Zionis. Dengan segera mereka menubuhkan Persatuan bangsa-bangsa bersatu PBB yang memang rasminya, EJEN RASMI YAHUDI.



Dalam hal penghijarahan Yahudi Eropah ke Amerika, Rothschild jugalah yang menjadi dalang pembunuhan orang Yahudi Eropah itu yang diprovokasikan oleh proksi Yahudi itu sendiri. Lumrah strategi mereka kekacauan-pilihan-penyelesai. Menimbulkan huru hara dan kekacauan dengan provokasi benci Yahudi. Memberi pilihan penyelesaian kepada dunia tentang apa yang perlu dilakukan, walaupun sebenarnya ada 1 sahaja pilihan. Bertanya kepada anda? adakah dengan mempunyai 1 pilihan itu dinamakan pilihan? sudah tentu bukan, itu paksaan tidak ada pilihan lain. Tetapi mereka hebat dan membuatkan dunia nampak seperti banyak pilihan lain, ini kerana satu lagi senjata rasmi mereka iaitu panik. Panik adalah satu situasi dimana mereka tidak berfikir secara rasional dan mendalam lalu emosi ketakutan menyebabkan manusia mengikut sahaja. Kemudian penyelesaian yang akan diperolehi menjerat bangsa dunia itu sendiri, lalu strategi ini menjadi dan akhirnya rakyat Yahudi Eropah dibawa ke Amerika atas alasan mereka perlu dilindungi dan mereka tinggal di Chicago, Los-Angelas, Boston, Philadelphia dan Detroit.

Yahudi Eropah yang baru sahaja berpindah ke amerika ini diberi kerakyatan sama seperti orang amerika lain. Masuk ke sekolah ,kolej dan universiti. Menjadi golongan terpelajar, nasib mereka terbela sepenuhnya dibawah parti demokrat. Setelah orang Yahudi Eropah ini "diimport" ke dalam negara amerika bilangan mereka semakin bertambah dan terus bertambah, sehinggakan kini kerajaan amerika tidak dapat mengira jumlah sebenar orang Yahudi dalam Amerika kerana susur galur mereka bercabang dan atas beberapa sebab usaha menjumlahkan penduduk Yahudi di Amerika terkubur. Ini didokong sendiri oleh pelobi Yahudi sendiri dimana sekiranya ada pihak yang cuba berusaha mengira jumlah orang Yahudi di Amerika pasti akan ditentang walaupun pada tahap usul dan cadangan. Orang Yahudi Amerika sudah sebati dengan suku rakyat orang asal Amerika. Malah ada yang berbangga dek kerana orang Yahudi inilah ekonomi negara mereka berkembang beranak pinak tidak putus pedagang mendatang dan berlabuh..memang tidak dapat dinafikan lagi bagaimana mereka begitu mahir dalam perniagaan, sebagai contoh jika anda berjaya menyekat orang Yahudi menjual pakaian baharu maka orang Yahudi akan bangkit dengan menjual pakaian terpakai dengan jayanya mengalahkan penjual pakaian baru.

"Selepas tahun 1900 mereka (orang Yahudi) menjadi faktor penentu penting dalam gerakan politik Amerika. Ini adalah salah satu pendekatan berkesan yang digunakan oleh Schiff sehingga mampu menaikkan beberapa orang seperti Nelsonaldrich di Dewan Senat dan Woodrow Wilson sebagai presiden. Bermula daripada era Woodrow Wilson para pelobi Yahudi menjadi penentu kepada pemilihan dan perlantikan semula presiden Amerika Syarikat bagi penggal yang kedua" muka surat 19 agenda Yahudi menakluk dunia..

"Post" yang mendatang bertajuk 'Mongol juga Yakjuj dan Makjuj'.

Salam sejahtera....

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
madalynafabry said...

Titanium Fat Bike - Titanium Art
Titanium-Athlete. We does titanium set off metal detectors are also working on the "Athlete. iron titanium The Titanium Bike is a black titanium rings very titanium trim versatile, durable bike that 2018 ford ecosport titanium fits on your

Post a Comment